Bangkok, Erawan falls en Ayutthaya

22 juli 2016 - Bangkok, Thailand

We zijn al weer een paar dagen in het warme Thailand. De eerste dag hebben we rustig aan gedaan. We hebben in de middag geslapen, een poging tot het verhelpen van onze jetlag. Ik heb er niet zo heel veel last van, maar Lindsay doet het op dit moment met 4 uurtjes slaap per dag..

De volgende dag hebben we in Bangkok rond gelopen. Als eerste gingen we naar de skytrain. De skytrain is waarschijnlijk de snelste manier om overal in Bangkok te komen. Gelukkig was er een station dicht bij ons hostel. Op minder dan 10 minuten lopen. Met de skytrain gingen we naar een aanmeer punt. Via een bootje hebben we langs de rivier een paar mooie tempels gezien.

Als eerste gingen we naar Wat Pho, waar de "reclining Buddha" ligt. Een 15m hoge en 42m lang stambeeld van een liggende buddha helemaal gehuld in goud. Daarna wilden we naar het koninklijk paleis van Thailand. We mochten er echter niet in. Alleen Thaise mensen mochten er nog in. We voelden ons een beetje gediscrimineerd net als alle andere verraste toeristen. Er was blijkbaar een speciale dag, die maar één keer per jaar plaats vindt. Natuurlijk net op de dag dat wij erheen wilden.

We zijn dan maar naar de Siam Paragon geweest. Een groot modern winkelcentrum waar ook sealife in gelokaliseerd is en een bioscoop. We zijn niet naar sealife of de bioscoop geweest, maar in het winkelcentrum hebben we ons wel geamuseerd.

De volgende dag zijn we naar de Erawan waterval geweest. Een waterval van 7 etages hoog waar je in elke etage kan zwemmen bij de vissen. Het was prachtig, maar we hadden te weinig tijd om alle 7 etages te beklimmen. Jammergenoeg hebben we er  maar 2 gehad. We stonden op om 6h30. De busreis van Bangkok naar Kanchanaburi was 3 uur.  Voor ons duurde het nog één uur extra om naar het busstation te reizen. Daarna moesten we van Kanchanaburi naar het Erawan reservaat. De bus gaf aan dat het een half uur duurde, uiteindelijk duurde het anderhalf uur.. We waren om 15h bij de watervallen. De laatste bus terug naar Bangkok ging om 18h. We zijn dus uiteindelijk een uurtje bij de watervallen geweest. Het was beter geweest om daar een dag te blijven. Het vervoer is meestal te laat en het is jammer dat we door tijdsnoot een groot deel hebben gemist. Ik had graag de hele klim gedaan.

Vandaag zijn we naar Ayutthaya geweest. De voormalige hoofdstad van Thailand, waar veel historische tempels staan, ruïnes en natuurlijk niet te vergeten ineens veel Buddha beelden. We gingen met de trein die er anderhalf uur over deed. Het was verschrikkelijk. Druk en geen airco. Het leek alsof de wagons uit 1800 afstamden, en dan natuurlijk de 3de klasse. De bus was beter geweest.

Eenmaal in Ayutthaya aangekomen hebben we samen met een paar andere backpackers uit Duitsland, een tuktuk gedeeld die ons gedurende drie uur langs verschillende bezichtigingen bracht.

De weg terug was weer met de trein. De twee backpackers waar we mee rondgetoerd hadden moesten ook naar Bangkok, dus we gingen samen naar de trein. We stapten echter de verkeerde trein in.. Gelukkig was het volgende station niet ver en konden we overstappen op de goede trein. Toen de machinist ons zag kregen we nog even een plagende, beschuldigende vinger en we voelden ons allemaal erg dom.

Morgen gaan we naar Sukhothai. Met de bus, geen treinen meer voor ons..

1. Corry:
    21 juli 2016
    Wat een belevenis allemaal,... dus jullie hebben de voorbije dagen vooral geproefd van de verschillende manieren van reizen,... hahaha,....

Gelukkig was de rest een mooie compensatie.