Laatste twee daagjes "zonvakantie"

1 augustus 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Onze "zonvakantie" in Ao Nang zit er bijna op. Morgen vertrekken we om 15h richting Hua Hin met een mini busje. Afgezien van de vlucht naar Amsterdam, wordt dit de langste reis die we gaan doen. We zullen maar liefst 12h in een minibusje zitten om een tempel in een grot te bezoeken. "Better be a stunning temple!"

Maar eerst nog anderhalve dag in het mooie Ao Nang.

Gisteren hebben we samen met een vriend, die we hebben ontmoet in Chiang Mai, een privé boot gehuurd naar Poda eiland en Tub eiland. Pago eiland is alleen te bereiken met een privé boot, dus er waren weinig toeristen in vergelijking met Hong eiland waar we de vorige dag heen waren geweest. Er was daar een relatief groot gebied met ondiep water, dat we konden herkennen aan het heldere, bijna emerald, blauwe water. Misschien beetje racistisch, maar ik genoot vooral van de rust, omdat er geen schreeuwende Aziaten rond paradeerden.

Daarna gingen we naar Tub eiland, er was een zandpad waar je over heen kon lopen naar een ander gedeelte van het eiland. Het zandpad was ondergedompeld in een laagje water en aan beide zijkanten zag je water naar je toe stromen en breken op het ondiepe gedeelte waar je op liep. Hier was het wel wat drukker dan op Poda eiland. We hebben nog wat op het strand gelegen en uitgerust. Daarna terug gelopen naar de boot. Op onze terugweg zagen we een aap over het strand rennen richting de rotsen.

Vandaag hebben we een kajakking tour gedaan met aansluitend een bbq op het strand. We werden bij ons hotel opgehaald en gebracht naar de plek waar wij vandaan zouden vertrekken met de kajakken. Het was drie kwartier rijden, wat langer dan we hadden verwacht. Eenmaal daar aangekomen kregen we een flesje water en een drybag om al onze spullen in te doen. We kregen uitleg over het kajakken en er werden reddingsvesten uitgedeeld. Lindsay had echter geen zin om een reddingsvest aan te doen. Het bleek ook niet nodig te zijn als je kon zwemmen. Het was ook eb, dus het water was niet diep.

Lindsay en ik gingen samen in een kajak, eerst moesten we door de blubber, dat de zeebodem voorstelt wanneer het vloed is. We konden dan in een kajak stappen. We roeiden eerst richting een zandbank en moesten daar omheen. Heel toevallig zagen we een aap over die zandbank lopen. We gingen verder naar een andere zandbank waar veel kleine krabben op liepen. Toen we aan wal kwamen, zag ik de hele horde verplaatsen en veel krabbetjes de grond in graven. Na wat foto's gemaakt te hebben gingen we naar Thalen Bay. Het is een soort canyon waar water in ligt, zodat we er doorheen kunnen varen. Gezien het eb was, moesten we uitkijken waar we gingen varen, want het gebeurde wel eens dat er mensen vast kwamen te zitten, omdat de kajak de bodem raakte. We konden jammergenoeg niet door de hele Bay heen, vanwege het tij en keerden terug. Eenmaal terug (verschrikkelijk moe en met zere armen) kregen we water meloen en werden we naar een strand gebracht waar er seafood en kip was klaargemaakt op een bbq. Er stonden tafels met stoelen, uitkijkend naar de zee. Het was een gezellige sfeer. Het seafood bestond uit garnalen en vis, jammergenoeg geen inktvis voor mij. In de vis zaten heel veel graatjes, dus ik heb het uiteindelijk opgegeven en ging door met een garnaal.

Eenmaal terug in Aonang hebben Lindsay en ik genoten van een massage in the Massage Corner. Ik onderging een aloë vera massage, omdat ik toch een beetje verbrand was. Lindsay een rug, schouder, nek massage. Het was een zeer goede massage en voordat we morgen de reis richting Hua Hin aangaan, zullen we nog een laatste keer gaan.