Krabi

30 juli 2016

Hallo lieve vrienden,

Op dit moment zijn wij in Ao nang, Krabi. Gelukkig is het prachtig weer, want de afgelopen dagen hebben wij het wel anders gezien. Gisteren zijn we van Chiang Rai naar Phuket gevlogen en in Phuket de bus gepakt naar Krabi. Op het vliegveld vertelden we aan een servicebalie dat we naar Krabi moesten. De medewerkers keken ons verbijstert aan. Ik zag de bui al hangen.. Er is geen bus of boot meer en we moeten veel inleggen voor een taxi.. Gelukkig bleek het dat er een bus ging, maar deze vertrok niet vanaf het vliegveld. We moesten naar een halte en daar zou een bus richting Krabi gaan. Blijkbaar vonden ze het gek dat wij niet gewoon in Phuket bleven maar nog eens een busrit van 2 a 3 uur wilden maken richting Krabi. Wat helemaal gek was, gezien er ook een vliegveld in Krabi was. Wat nu bleek, wij hadden van veel backpackers gehoord dat Phuket niet zo leuk was en dat we beter richting Krabi konden gaan voor onze zonvakantie. Dus we hadden ons hostel geannuleerd en een hotel in Krabi gereserveerd. Uiteindelijk zijn we op onze bestemming aangekomen, maar het was wel heel wat gereis.

We verblijven in Ao nang, dat in de provincie van Krabi ligt. We zitten 10 minuten van het strand af. Langs het strand zijn er een aantal leuke bars en restaurantjes. Veel seafood, dus ik heb al de BBQ Inktvis gehad. Ik ben dol op inktvis. Het stadje heeft een relaxte sfeer met de zee die je op het strand hoort breken. Een waar paradijsje. Wel schijnt er veel nachtleven te zijn, dus zijn we blij dat we niet zo dicht op het 'centrum' zitten, dat we er last van hebben. Op dit moment is het regenseizoen in Thailand, maar tot nu toe hebben we van de zon mogen genieten. Fingers crossed!!!

Vandaag hebben we een boot tour gedaan naar een paar eilanden en snorkelplaatsen. Als eerste stopten we in een lagoon, in de ochtend stond er nog water in, naar de middag toe zou de lagoon droog komen te staan. Daarom gingen we daar nu heen. Daarna gingen we naar een strand, wat ook al best druk bezocht was door toeristen jammergenoeg. Lindsay en Ik gingen kajakken naar de lagoon, die we net hadden bezocht. We bleven dichtbij de rotsen en volgden de eilandranden naar de lagoon. Kajakken was toch een stukje zwaarder dan we dachten. Toen we bij de lagoon waren aangekomen, ongeveer 30 minuten later, waren we al doodop. Misschien waren we ook wat te snel en enthousiast begonnen. We wilden graag filmpjes maken en onderwater foto's. Maar na mijn val bij het zip-linen met de camera, bleek dat deze niet meer waterdicht was. Jammergenoeg konden we niet zo veel foto's en filmpjes maken. Na een paar minuten dobberen op het water, waagden we ons terug naar het strand. Daar hebben we nog een beetje in het water gelegen.

Na de lunch gingen we naar een ander strand. Daar kon je mooi snorkelen volgens de gids. Wat opviel, is dat alle Aziaten met reddingsvesten om gingen zwemmen en dan nog als een stel wilden aan het spetteren waren.. Ze kunnen niet zwemmen... Met een paar van onze tourgroep zwommen we achter onze gids aan, voorbij de reddingsboeien. Wel alle gele zwemvesten beetje ontwijken, anders kreeg ik weer een klap op mijn hoofd.. We gingen naar een stuk waar geen andere toeristen waren en we konden genieten van het koraal en de vissen, zee-egels en sporadisch een krab die ik over het koraal zag lopen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het koraal er mooier uit ziet in Lombok, Indonesië. Veel kleurrijker en helderder water. Maar misschien waren we ook niet in het optimaalste seizoen om te snorkelen.

Af en toe voel in me een beetje ongemakkelijk.. Je ziet veel Aziatische mensen, helemaal bedekt zwemmen en dan komen wij Europeanen er schaarstekleed bij lopen.. We worden nagestaard en soms voel ik me een beetje "naakt". We zijn gelukkig niet de enige Europeanen die in bikini's rond lopen. Dus al snel voel ik mee meer op mijn gemak en geniet ik weer van de natuur.

We zaten er heel erg mee dat Lindsay nu geen videoblogs meer kon maken. Uiteindelijk hebben we besloten om naar een winkelcentrum in Krabi te gaan en daar een nieuwe video/fototoestel te kopen. Wonder boven wonder hadden ze precies de zelfde en ook het nieuwere model. We zijn uiteindelijk voor het nieuwere model gegaan die een veel betere videocamera blijkt te hebben. Dus wees gerust er komen nog meer videoblogs!

Liefs,

Melissa en Lindsay

1. Satria:
    30 juli 2016
    Heel mooi strand. Veel groen he'